söndag 16 januari 2011

Kulig vecka framför mig!

Imorgon börjar allvaret! Skolan börjar.. Det är väldigt blandade känslor när jag tänker på det. Jag har ju sagt länge att jag längtar tills det drar igång. För det ska som sagt bli riktigt roligt. Att bara få komma ur mysbyxorna, träffa lite folk. Förhoppningsvis träffa nya kompisar. Det ser jag verkligen fram emot. Men. Herregud. Nu är det ju slut på mammaledigheten! Kommer ju kanske inte vara det någon mer gång. Som det känns nu i alla fall. Men, jag har som sagt varit hemma ett tag nu, så det är dags.
Jag är jättespänd inför dagen imorgon. Jag är så nyfiken på min nya klass. Och speciellt på min nya studiegrupp. Allt jag vet är att det är jag och tre tjejer till. Jag är jättenyfiken på dom. Vad är dom för ena? Hur gamla är dom? Hur ser dom ut? osv osv. Men. Som sagt nu är det inte långt kvar. Så snart vet jag..

En annan rolig sak som händer denna veckan är att på tisdag kommer mamma och pappa hit. Dom ska vara här med barnen och lägga dom och så. Mamma kommer redan efter jobbet vid 16. Då ska jag och min plutt, Marcus alltså, åka ner till Göteborg och gå på handboll.
Jag har alltid sagt att jag skulle vilja gå på en Sverigematch. Så det är så kul att VM går i Sverige nu så vi kan gå. Handboll?! tänker ni nu. Ja. Jag tycker verkligen att det är kul med handboll. Det ska bli riktigt roligt att få sitta där och bara känna stämningen i hallen. Ska nog hitta på något innan också, vi åker ju ner ganska tidigt. Kanske äta en god middag någonstans. Längtar!

Sen ytterligare en sak som jag ser fram emot. Haha, vilken härlig vecka. På lördag ska jag med Jillsan på fest. Har inte några jättestora förväntningar kanske, jag känner nog inte så många som ska dit tror jag. Men det ska bli kul att bara få göra sig iordning och tjata med massa folk.
Macke jobbar så det barnen ska sova hos mormor och morfar. Jag tror jag kör ut dom redan på dagen. För det första är det ju inte så kul att de kommer dit runt 18 eftersom de då börjar bli ganska trötta. Och sen ska det bli skönt att få ta det lite lugnt hemma, göra sig iordning i lugn och ro. Kanske hinna måla naglarna ;-) vem vet.. Så jag tror vi åker ut runt 16-tiden.

Ibland kan jag känna att det känns lite dumt, att lämna barnen menar jag. Men för att bli en bra förälder tror jag att det är viktigt att få göra det ibland. Vara lite barnfri. Då känns det så skönt att veta hur bra dom har det hos mormor, morfar, farmor och farfar. För det har de verkligen. Både Ida och Viggo älskar dem! Men vilka barn gör inte det?! Älskar sina mor- och farföräldrar..

Så, det var min blivande vecka. Ska bli så roligt med allt =)

PÖSS

Ps. Sa jag att jag var nervös inför morgondagen :-/

1 kommentar:

  1. Förstår att du är nervös över i morgon, jag känner detsamma, nu är det ju rätt lång tid kvar tills att jag skall börja skolan igen men det är själva grejen med att börja i en klass som redan känner varandra som är lite extra pirrigt. Men får bara första dagen gått så är det i regel lugnt sedan. Det kommer att gå finfint, du är ju ett charmtroll Karin ;)Kram och pöss/Fia!

    SvaraRadera

Kommentar: