tisdag 5 april 2011

Jag kan ju!


Haha va inte detta coolt då!? Jag mailade detta kortet direkt till bloggen =) Kuuul!Småskruttarna har lite mys i Idas kök. Än så länge får lillebror vara med, så läng han inte förstör, vilket händer titt som tätt, han vill GÄRNA vara med = )
Han gick förövrigt idag, mycket. Det var precis som han fick en Aha-upplevelse. Han bara reste på sig, provade att gå, satte sig ner, reste på sig, provade att gå osv osv, heela tiden. Så kul at se! Han har ju tagit sina första steg för flera veckor sen men det var som sagt som en aha, NU fattar jag =)

Sen gör han ytterligere framsteg den lilla skrutten. Han har ju ätit på nätterna... fram tills nu i alla fall. Han har vaknat 1-2 gånger per natt och då har vi gett han välling. Vi har väl gjort några försök till ev avvänjning men inte helhjärtat. Han hade halsfluss i julas, magsjuka i februari och nu sist en öroninflammation. Detta har resulterat i inte så god matlust. Han har knappt velat ha nånting. Välling är det vi fått ta till då vi har kännt att något måste han ju äta. Och eftersom han inte ätit så bra har vi inte velat ta bort hans ätande på nätterna.. Men nu. Nu var det dags!

Natten till måndag var vår första natt som vi skulle börja på. Han blev såklart vansinig. Han ville ju HA mat! Men han fick skrika en stund... Han blev skitsur när vi försökte ge honom vatten eller nappen. Det slutade med att han bara somnade om, av sig själv. Jaha, tänkte vi. Är det så här enkelt? Natten tills idag: Han somnade runt 19,30 óch vakande 07,15!!! VA?! Mammas lilla goding! Fortsätt så här e du snäll! Jag vet, det kommer säkert ett bakslag inatt eller snart. Det vet jag ju. Så här lätt kan det inte vara. Men det känns så skönt, för nu vet jag att det kan gå.

Ja, det var att göra en kort historia lång haha. Men den bjuder jag på ;-)

PÖSS

5 kommentarer:

  1. Men gud så skönt med hela sovnätter! Längtar tills Harry är redo för det:) Och Karin, du har nu tagit bloggandet till en helt ny nivå med dina foton!!! Well done! PUSSAR!

    SvaraRadera
  2. Jag mailade dessutom direkt från iphonen Fia, det du : ) Säg bara till om du vill att jag ska lära dig ; )

    SvaraRadera
  3. Det får du gärna lära mig höru! Hur tusan gör man det? Och vad hette den appen du använde på de senaste korten? Där du fyllde i färgen?

    SvaraRadera
  4. ColorSplash = ) Jag gjorde en inställning i bloggen. Gå in på inst. sen nånting med mobil...du hittar ; )

    SvaraRadera
  5. Härligt att få sovnätter. Noel vaknar bara 2 ggr per natt nu. Eller snarare det har hänt några gånger. Längtar tills han bara vaknar 1 gång. att han kommer sova en hel natt känns sååååå avlägset, bara som en dröm liksom. Ha det bäst. Kramar Anna T

    SvaraRadera

Kommentar: