onsdag 18 april 2012

Haha

Jag har funderat en del kring vad jag ska ha för smycken på mig på bröllopet. Vill ha det väldigt enkelt som med det mesta annat. (svårt att tro kanske eftersom jag tjatar en del om bröllopet, tänker ni ni ;-))
Men i alla fall..

Jag har nog bestämt mig för att ha vita pärlor i öronen, eller mina vanliga Attling. Fast det lutar åt vita pärlor eftersom det känns lite tråkigt att havet som jag brukar ha..

Halsband...?

Ja det var ju det.. Halsband? Inte halsband? Att vara eller inte vara??
Först tänkte jag att det kanske hade blivit lite mycket med både örhängen, halsband och slöja. (Har inte bestämt mig ang slöja heller men.. Beslutsånget? Jag? Nejnej ;-))

Men vita pärlor runt halsen också kanske.. Marcus mormor har ett äkta pärlhalsband. Jag provade det och det var jättefint, dock inte på mig. Det var för långt, hängde alldeles för långt ner :-( Skit. Hade ju varit perfekt annars.. Ett som är i släkten, eller vad man nu säger..

Provade några nere på stan idag när jag och Lilleman var och matade fåglarna. (Var hemma med han idag då han hade feber igår.. Var han sjuk idag? Inte ett dugg! Haha, som han busat och haft sig :-) Men de ska ju ha en feberfri dag innan dagis igen. Och jag måste säga, Jag Älskar dig Ida, men va mysigt att få vara med bara Viggo ibland också. Det är ju inte så ofta...

I alla fall så är det ju synd att affärerna ligger i samband med fågelmatningsstället :-D för jag gick såklart in i några affärer. Kikade på en del halsband. Men alla jag provade var fel. För korta eller för långa.

Kom då på att jag hade ett långt pärlhalsband hör hemma. Det skulle jag ju kunna pärla om.. Men nu, för att länka ihop till dagens bloggrubrik, i mitt smyckeskrin låg ett pärlhalsband som var perfekt! Ett pärlhalsband med "guldknäppe"!! bak. (petitessak men ack så viktigt ;-)) (Många parenteser idag haha)

Så nu, tror jag att det lutar åt det. Men man vet ju aldrig, frågar ni mig imorn så kanske jag har hunnit ändra mig ;-)

Ringde och bokade hyrning av diverse dukar och servetter idag också. Så, dukar och servetter: check!
Skönt! Och! En annan sak. Min ring var klar! Känns så bra!!

Oj, sicket lååångt inlägg det bidde. Tråkigt för er som läser att läsa allt detta, men skönt för mig som fått skriva av mig :-D

Men nu känner jag mig klar, för nu i alla fall haha.

Pöss

1 kommentar:

  1. Jag gillar när du "tjatar" om bröllopet så för min del så får du gärna fortsätta:)
    Hoppas ni har det bra annars!

    Kram

    SvaraRadera

Kommentar: