lördag 28 augusti 2010

Så här långt blir det om man inte kan sluta skriva!! :-)

Idag har vi haft en jättemysig dag! Dock utan Macke tyvärrr.. Han jobbar hela helgen :-(Imosre kom Moa, Marcus lillasyster, så åkte vi till Torpet. Eller rättare sagt vi var på väg dit när Marcus ringde. Han sa att det var barnens loppis i stan. Det var ju bara att fint och snällt vända om. Den kan man ju inte missa! Jag tycker verkligen att det är en jättebra idé! Vi fyndade massor! Som julafton för Ida..och mamma :-)

Sen åkte vi hem till oss igen en sväng. När klockan var halv 3 åkte jag ut till Herrestads kyrka för att smygtitta på ett bröllop. Det var en gammal jobbarkompis som gifte sig och jag ville så himla gärna kolla hur fin hon var, japp nyfiken kan man säga! Undrar om det är någon slags trend i år att gifta sig eller om jag bara håller på att bli gammal och vuxen?? Jaja, man kan nog också kalla mig avundsjuk ;-)
Tur för Macke att det inte är skottår nästa år för då hade han levt farligt.. Fast jag vill nog ioförsig att han ska fria, jag är allt lite traditionell av mig. Dock har jag sagt att tt jag vill att barnen ska vara lite större förs och att jag sparar gärna lite på det. Nu har vi köpt hus och fått två barn, kan ju vara kul att ha något gott kvar..Fast jag är allt bra sugen :-)

Sen ikväll har vi varit på kalas till Marcus kusin. Alltid lika mysigt! God mat och härliga människor! Jag har verkligen kommit in i en underbar släkt och familj!

Kom hem nu vid 22 och barnen somnade nog på 10 minuter tror jag..
Jag är ju ganska mycket själv med barnen vid nattningen. Marcus jobbar ju 2 dygn i veckan sen föröker han ju träna nån gång in emellan också. Men jag måste säga att jag har en ganska bra rutin nu.
1. Tar på barnen pyjamasarna och Ida får välling (i soffan när hon kikar på barnprogram)
2. Går upp och borstar Idas tänder.
3. Båda barnen får ligga i Idas säng och jag läser en godnattsaga, ibland vill hon även att jag sjunger lite.. (häromdagen sa hon när jag höll på att sjunga "blinka lilla stjärna" - Nej inte sjunga mer nu mamma. Haha, vad menade hon tro, att det inte lät så bra?? ;-)
4. Säger puss och gonatt. Jag sätter på Emil på cd-spelaren.
5. Jag går in till oss och ger Viggo mat och lägger ner han.
6. Jag sitter utanför rummen en stund och sen går jag ner..(till Facebook och bloggen) HAHA

OBS! Detta är alltså en BRA läggning, den kan se aningen annorlunda ut ;-)

Nej nu skriker John Blund efter mig!! NATTI


Mys idag på morgonen *KÄRLEK*

2 kommentarer:

  1. Vilken bra nattningsrutin. Jag försöker hålla Noel vaken fram till nio tio så han ska sova 3 timmar i sträck första "passet". *längtar tills han börjar sova hela natten*.. Kul att ni fyndade på barnmarknaden :)kram

    SvaraRadera

Kommentar: