fredag 26 november 2010

Lite ensammen...

Dagen idag: Öppna förskolan, hem till Mor och Far sen hem för mer bus, lek och massa myyys. Barnen är bara för söta. Vi satt på golvet, jag, Ida och Viggo. Jag gick ut i köket för att hämta något och hör då Underbara Ida sitta och läsa ur en bok för lillebror. Jag smyger mig fram och kikar ut i vardagsrummet. Hon har satt sig mittemot honom med ett ben på varje sida om honom och läser. Sen flyttar hon sig och sätter sig bredvid honom. Sen pussar hon på honom. Flera gånger. Och sen fortasate läsa. Jag började gråta. Jag vet inte hur jag ska förklara dom känslorna som kom. Tror nog att ni som är föräldrar vet. Men den Kärleken som man ser mellan dom är helt magisk! Det lyser verkligen i Viggos ögon när han ser sin storasyster. För att inte tala om tvärtom. Ida ÄLSKAR verkligen sin lillebror!! Mina fina fina barn! Jag Älskar er över allt annat! Så, nu ska jag inte vara så blödig..

Macke jobbar, tråkigt som tusan! Konstigt att det känns extra ensamt bara för att det är fredag.. Men det brukar faktiskt kännas just så. Mer ensamt. Gjorde ett tappert försök att tända lite ljus (vilket ioförsig hör till vanligheterna men..) och göra lite Tacos. Hjälpte kanske lite grann..eller nej förresten.. Det är ensammare än vanligt! Ska nog krypa ner, tiden går ju lite fortare då. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: