måndag 10 januari 2011

Sova, sova..

Nu hoppas jag så innerligt att det ska fungera med en sovning för lilleman! Han är kanske inte riktigt "mogen" för det, jag vet inte. Men han är inte alls trött, eller det är han kanske, men han vill i alla fall inte sova på kvällen.
Igår vaknade han ju ganska sent så då sov han bara en gång, vid halv ett. Sov då ganska länge, ca 2,5 timme.. Somnade faktiskt med en gång på kvällen sen men vaknade till vid 20-tiden igen. Då trodde jag bara att det var ett nappetapp men tji fick jag. När jag kom upp så stod han upp i sängen. Den här gången tänkte jag inte ge mig. Andra kvällar har han fått följa med ner om han inte kunnat somna om. Men som sagt, inte denna. Jag skulle vara benhård. Vilken kamp det skulle bli sen. Lille envetne Viggo. Men även jag, denna gång. Tog bara 2!! timmar! Han var inte arg, skulle bara inte sova. Skulle stå upp, prata, skratta. Ja allt för att inte somna. Till slut fick jag nog. Spatserade ner, ganska arg ska tilläggas. Vad tror ni hände?? Jo han somnade. Hmm, han var nog mest sugen på att få vara ensam. Inte ha en jobbig morsa sittandes vid sängen. Vilken cool kille vill det?! Så. Ja. Därför måste detta gå vägen. Macke jobbar ju idag också... Näst sista passet dessutom. Tjohoo =)

Så, det var det om lillemans sömnrutiner.. Wish us luck!

Pöss

2 kommentarer:

  1. tja. läser vad du skriver men är ganska kass på att skriva kommentarer :)

    SvaraRadera
  2. Ja du, denna sovning är ett evigt krux. Hoppas ni får det att funka, självtiden på kvällen är ju viktig som tusan samt där man får sina tålamodspoäng ;) Pöss!

    SvaraRadera

Kommentar: