torsdag 2 september 2010

Sjuka barn...

Mina små är sjuka.. Stackars. Vill så gärna att det skulle varit jag istället. Som tur är att de bara är förkylda. Men ni som har barn vet ju att det kan vara ganska jobbigt. Det började med Ida och då vet man ju att det inte tar många dar innan Viggo också får det.. Och värst är det nog för han. Ögonen rinner liksom näsan.. Usch stackars :-(

Imorgon var det tänkt att vi skulle åka till Danmark. Stor släktträff där. (Marcus mamma har en hel hop med danska kusiner) Skulle bli så roligt, men nu får vi nog se. Riktigt jobbigt om Ida och Viggo inte är hundra..

En sak som dock är bra är att jag varit ute och sprungit idag. Det sitter långt inne men när man väl har gjort det känns det ju bara så skönt! Dock stukade jag foten.. Fick bara lite ont först, men nu ikväll har det bara exploderat! Åhh halta kan jag leva utan. Speciellt som tvåbarnsmor.. Och speciellt när jag ska försöka lägga två sjuka barn själv (Macke spelar match)
Viggo har jag varit tvungen att lägga i sin vagn, han somnade redan vid halv 7, eller ja, somnade var väl att ta i. Han sov nog riktigt i typ 10 minuter sen har han vaknat med några minuters mellanrum. Dock sover han nu. Det jag skulle komma till var att jag fick liksom "springa" (försöka) upp och ner i trappan. Läsa lite för Ida, gunga vagnen, läsa lite för Ida, gunga vagnen Aj, ont.. Ja typ så..

Men nu tror jag nog att de sover. Nu ska jag försäka lägga in alla minabilder som jag har i nya kameran. Kan nog ta ett tag, tror jag var uppe i 1200 kort! !

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: